Monday 2 October 2017

Kenapa aku berblog?

Untuk entry ni, Faa tak address kan diri as Faa. I adress myself as 'Aku'. Sebab entry ni jenis sempoi dan mungkin hard rock sikit. So, 'Aku' seems appropriate in this context.


Jujur, aku berblog ni sebenarnya dah lama. Tapi asyik tukar email address je sebab tak ingat password. Anyway at first aku blog untuk tulis isi hati aku je. Dulu-dulu tu, aku buat blog tapi aku letakkan blog aku hidden. Malu la. Aku bukan penulis. Letak blog sebab konon nak buat diari. Dear diari, hari ni hari Sabtu. Aku buat a b c d e f. Haa..kalau la korang baca, mesti terasa betapa bebudak nya la hai aku time tu. 


Makin besar, aku dah ada email tetap. Aku decide nak buat blog balik sebab aku ada satu habit. Aku rasa aku ni power gila bab knowledge tentang kehidupan. *ehem*. So aku nak share. Apa yang aku share semuanya dari hati aku. Kalau aku cerita aku buat A, means aku memang buat A. Mungkin korang prefer lagi cara B. Ikut lah. Itu hak masing-masing. Sebab korang sendiri yang tahu diri korang lebih prefer cara macam mana kan. Dan aku pun harap korang share jugak cara/tips yang korang ada untuk aku. Mana lah tahu, cara korang tu lagiiii bernas. Membantu orang lain jugak. 


Aku ni pemalu. Tadi belagak kata ada banyak knowledge kan. Tapi malu nak pergi share kat facebook/instagram. haha. Itulah aku. Kalau korang rasa blog/post aku ni membantu  korang, korang share la post aku. Semoga segala tips-tips aku ni dapat bantu orang lain. Aamiin. 


Back to story, dah ada email tetap tapi tulis blog tak pernah nak tetap. Sekejap tulis. Sekejap senyap.  Memang ikut mood aku lah kan. Sampai lah ada satu masa, aku tak sangka ada sorang ni komen dekat blog yang post aku sangat bagi tips kat dia. Pergh! Aku mati-mati ingatkan blog aku syok sendiri. Tak tahu memang ada yang menanti. Nak tahu benda lawak tak? Aku baru sedar ada orang komen laaa after 1 year. My god! hopefully you punya majlis berjalan sangat lancar tau. Sori. I nak balas tapi rasa macam malu pulak nak balas after 1 year. Entah-entah sekarang u dah ada anak dah. 


Not just that. Aku pun tak sangka yang dari blog ni juga, wujudnya relationship aku as peniaga dan customer. Menakjubkan!. Thank you for trusted in me. Ya. Aku bekerja dan pada masa yang sama aku berniaga online. Platform yang aku selalu guna is Facebook. Blog ni cuma in my leisure time je. Korang ada facebook tak? Jom la Add aku. Fatimah Zulkifly. Aku dan laki aku handle facebook ni. Kalau aku busy buat kerja, laki aku yang tolong handle order. 


Aku suka dan terlalu suka benda-benda yang nak cantikkan rumah secara bajet. Aku suka nak organize barang, tips and tricks. Lepas tu, aku suka gila buat resepi baru. Resepi yang jenis habiskan stok barang dapur. Satu lagi benda aku suka. Travel. Tak kisah la dalam or luar negara. Dan aku pulak jenis penat-penat baca review tanya orang sana sini buat itenari, tak kan la nak buang je kan (sebab aku memang selalu buat macam tu). Oleh itu, aku akan share di sini juga. Yeay!! Good news is, banyak dah tempat aku berjalan. Bad news is, banyak juga segala gambar, alamat, info semua aku dah hilangkan. Makanya, korang terpaksa la tunggu aku punya next trip ye. Buat masa ni yang paling terdekat is akhir tahun depan (2018). Hopefully aku dapat kumpulkan all info untuk share dekat korang juga. Sabar tau. Tahun ni kena duduk dekat rumah senyap-senyap je. haha.


Itulah reason aku kenapa aku berblog. Sebab aku harap segala tips and tricks aku dalam kehidupan seharian ni dapat bantu dan memudahkan rutin korang. Itu je bebelan kali ni. Kalau korang ada idea nak tips and tricks or nak share tips/tricks, please let me know. Nak komen pun boleh. Kali ni aku akan make sure monitor through email. haha. Till next time, toodles~

1 comment: